MINI E

Ispis

Već odavno je poznato da BMW priprema i razvija verziju MINI-ja koji će u potpunosti biti pokretan električnim pogonom, pa su prve fotografije i podaci za MINI E sasvim očekivani.

Kao što se moglo i očekivati, samo fotografije MINI-ja E nemaju mnogo toga za reći. U suštini karoserija nije pretrpjela nikakve izmjene pa da nije posebno dizajniranih oznaka niko ne bi mogao ni reći da je u pitanju zaista poseban MINI.





Ono što je u svakom slučaju najzanimljivije kod E verzije MINI-ja je njegov električni pogon. Srce sistema predstavlja 260 kilograma teška litijum-ionska baterija čiji je kapacitet još uvijek tajna, a tako će očito i ostati do zvanične premijere. U svakom slučaju ova napredna baterija omogućava MINI-ju E autonomiju od oko 250 kilometara, naravno nakon što je proveo osam sati na punjenju putem priključka na gradsku električnu mrežu.





Elektromotor kojeg pogoni litijum-ionska baterija isporučuje čak 204 KS, što je i više nego dovoljno da se kompenzuje hendikep veće ukupne težine karoserije, uzrokovane baterijom ali i ostatkom tehnologije. Tako će MINI E biti sposoban do 100 km/h stizati za samo osam sekundi, dok će m u maksimalna brzina biti ograničena na skromnih 150 km/h, i to prije svega zbog ograničenih mogućnosti u prenosu snage električnog sistema. Cijeli automobil je težak skoro 1.500 kilograma, pa iako je tolika masa u ovoj klasi automobila nesvakidašnja, MINI E je uspješno koristi za regenerativno kočenje, tačnije za povrat energije u baterije tako samostalno produžava autonomiju kretanja.





Pored jasnih E oznaka na karoseriji koje ovaj MINI odvajaju od njego benzinsko-dizelske braće MINI E se blago razlikuje i u unutrašnjosti, i to prije svega po novim instrumentima. Tako je sada na stubu upravljača analogni pokazivač koji indicira koliki kapacitet baterija je na raspolaganju, dok je i dalje zadržan veliki brzinomjer na centralnoj konzoli, uz također nekoliko digitalnih pokazivača neophodnih za nadzor električnog sistema.





Kao što se moglo i očekivati, MINI E će svoju zvaničnu svjetsku premijeru imati na LA Auto Showu tokom narednog mjeseca, a s obzirom da je tržište hibridnih i električnih automobila upravo najsnažnije upravo u ovom dijelu SAD-a onda i ne čudi ovakav potez uprave BMW-a.





sarajevo-x.com