Golf pete generacije, oslonio se na staru slavu svojih pretodnika i na taj način stekao popularnost širom svijeta. Međutim, savremeni trendovi i korisnici zahtijevaju od proizvođača vozila raznovrsnost, te pomak standardnih putničkih automobila u nove segmente, sa povećanom ponudom prostora i sposobnosti.
Rukovođeni ovakvim zahtjevima, mnogi proizvođači su svojim osnovnim modelima dodali neke karakteristike, koje im do tada nisu bile svojstvene, pa su nastali novi modeli koji imaju “otklon” u MPV ili SUV segment (ili u oba istovremeno), pa se takva vozila jednostavno nazivaju “Crossover”. Na taj način nastalo je i vozilo o kome upravo govorimo.
Na testne vožnje krenuli smo, kao po običaju, uz krivudavu brdsku stazu. Naime, prvi put se susrećemo sa pogonskim agregatima koji nose oznaku TSI. Od ranije znamo da se radi o malom 16 ventilskom agregatu, koji iz radne zapremine od svega 1.390 ccm, razvija odličnih 140 KS uz obrtni momenat od 220 Nm.
Kako? Moderna tehnologija dozvoljava svašta, pa je ovaj motorić opremljen i kompresorom i turbo kompresorom koji osiguravaju dovoljnu količinu zraka pod pritiskom za sagorijevanje u svakom trenutku, a tu je i intercooler za hlađenje, jer se prilikom sabijanja, logično - zrak zagrijava. Prilikom polaska, pri niskom broju obrtaja imate utisak da motoru nedostaje snage, odnosno obrtnog momenta, međutim, sa povećanjem broja obrtaja, stvar se znatno mijenja i to nabolje. Već pri 1.500 obr/min, motor raspolaže dovoljnom snagom i ne posustaje do preko 6.000 obr/min, a pojava “turbo rupe” je gotovo u potpunosti eliminisana. To jasno ukazuje da je ovaj motor spreman i za sportski nastrojene vozače. Ovdje svakako treba pomenuti da je manuelni šestostepeni mjenjač veoma precizan i dobro sračunat, pa će s lakoćom odgovoriti na sve zahtjeve vozača. Po potrebi, može raditi mirno i uglađeno, ili sportski eksplozivno. U skladu s tim je i potrošnja goriva koja se na otvorenom putu može zadržavati na oko 6 l za 100 prijeđenih km, a snažan pritisak desne noge rezultirat će potrošnjom i do 10 l/100 km.

CrossGolf se u vožnji ponaša upravo onako kako se od njega očekuje. Iako je sistem vješanja podignut, dosta je tvrdo podešen i ne dozvoljava ljuljanje i naginjanje, a dobrom ležanju na cesti svakako pridonose 17 inčni naplaci sa niskoprofilnim pneumaticima dimezija 225/45 R 17. Vožnja po vijugavim putevima ne predstavlja poteškoće. Točak upravljača dosta dobro prenosi informacije sa podloge, kočioni sistem je kompetentan, a tu je i ESP, sa kojim ćete se osjećati sigurno.
Unutrašnji prostor je veoma dobro riješen, cockpit je u strogom njemačkom rasporedu i nudi gotovo sve što je potrebno. Tu su radio prijemnik sa CD reproduktorom i komandama na točku upravljača, te nezaobilazan Climatronic klima uređaj. Sjedišta su dosta visoko postavljena i ugodno profilisana, a takva pozicija osigurava i dobru preglednost, koja je kod ovakvih vozila postala poslovična. Pretinaca za odlaganje sitnica ima dovoljno, a posebno su interesantne ladice smještene ispod prednjih sjedišta. Djeljiva stražnja klupa, također nudi dovoljno prostora čak i za putnike krupnijeg stasa. Prtljažni prostor zapremine 395 l će bez problema zadovoljiti osnovne potrebe, a preklapanjem stražnje klupe, CrossGolf postaje podesan i za selidbu.
Drugim riječima, ovaj automobil je spreman izaći u susret svim modernim zahtjevima, što se od Volkswagenove reputacije i očekuje. Za vozilo kao na testu, potrebno je izdvojiti 56.010 KM, dok bi se osnovni model mogao nabaviti za nešto manje od 50.000 KM. Za taj novac dobijate kvalitetno, moderno i upotrebljivo vozilo sa kojim ćete sasvim sigurno biti u centru pažnje.
auto.ba